.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس نظام پزشکی بابل خطاب به فرماندار:
تا دیر نشده در بابل وضعیت قرمز اعلام کنید / فرماندار : اعلام وضعیت فوق العاده ضرورت ندارد
شمال نیوز: رییس سازمان نظام پزشکی بابل روز شنبه با انتشار نامه‌ای خطاب به فرماندار ، خواستار اعلام فوق‌العاده در این شهرستان شد.
تا دیر نشده در بابل وضعیت قرمز اعلام کنید / فرماندار : اعلام وضعیت فوق العاده ضرورت ندارد

به گزارش شمال نیوز، دکتر علی اصغر درزی در این نامه که پس از مرگ رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بابل و پنج پزشک دیگر شهرستان بر اثر کرونا نوشت ، از فرماندار خواست تا برای برون رفت از وضعیت کرونایی کنونی ، دستکم به مدت چند هفته در این شهرستان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

وی در این نامه که به سرعت در فضای مجازی نیز منتشر شد، نوشت: از آغاز همه گیر شدن ویروس کرونا، کادر پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی بابل براساس اصول حرفه ای با تمام توان خدمت کردند ولی متاسفانه شهروندان هشدارها را جدی نگرفته و همچنان برنامه سفر و خرید را دارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

رییس سازمان نظام پزشکی بابل نوشت : جامعه پزشکی بابل تاوان سنگینی برای این سهل انگاری ها می دهد و این روزها شاهد از دست دادن جان تعدادی از همکاران و دلسوزان عرصه پزشکی در بابل است. پتانسیل ظرفیت درمانی شهر بابل تکمیل شده و به علت خستگی کادر درمان امکان ارائه خدمات بیشتر وجود ندارد. خطر عظیم است و بیش از هر زمان دیگری باید قاطعانه جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود.

دکتر درزی خطاب به فرماندار بابل افزود : با اعلام حالت فوق العاده در بابل ، تعطیلی ادارات و اماکن تفریحی و تجاری و فروشگاهها برای چند هفته باید تمدید شود. مبادی ورودی شهر بابل باید مسدود و از ورود مسافران تا وضعیت عادی جلوگیری شود.


فرماندار : اعلام وضعیت فوق العاده در بابل ضرورت ندارد


 فرماندار بابل در واکنش به نامه سازمان نظام پزشکی این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: در این مقطع زمانی که ورودی و خروجی بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان به تعادل رسیده ، اعلام شرایط فوق‌العاده در بابل ضرورت ندارد.


قربانعلی ولیزاده بورا در گفت و گو با ایرنا گفت : خوشبختانه در حال حاضر مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بابل با توجه به جمعیت شهرستان به تعادل نسبی رسیده است و تنها همراهی بیشتر شهروندان از طریق رعایت نکات بهداشتی ارائه شده از جمله خارج نشدن غیرضروری از خانه می تواند به شکست کامل زنجیره شیوع بیماری و شکست کرونا منتهی شود.

بابل بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرستان مازندران است که بیش از نیم میلیون نفر از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان را در خود جای داده است. گستردگی و جمعیت بالای این در کنار سایر ظرفیت ها سبب شده است تا دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل به نام شهرستان و جدا از دانشگاه علوم پزشکی مازندران باشد.


فرماندار بابل اظهار داشت : در حال حاضر بیماران مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان های بابل به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است و یکصد تخت در بیمارستان های شهرستان در صورت نیاز به بستری بیماران مشکوک به این ویروس خالی است.


ولیزاده بورا گفت : همه ما داغدار پزشکان و شهروندانی هستیم که به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و شهرستان بابل برای شکست ویروس کرونا با تمام وجود در حال تلاش شبانه روزی است.

وی ادامه داد : اگر حتی ما در بابل شرایط فوق العاده هم اعلام کنیم اما شهروندان رعایت نکنند و به دید و بازدید و مسافرت های نوروزی بپردازند ، جز بازی با کلمات هیچ ارزش دیگری نخواهد داشت.

وی افزود : بابل جزو اولین شهرهای مازندران بود که علی رغم تصمیم ملی ، بازارهایش را تعطیل کرد و این تعطیلی تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا، درباره تعطیلی بیشتر بازارها تصمیم گیری خواهد شد.

فرماندار بابل گفت : نظارت بر تعطیلی بازارها در این ایام تشدید خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که تجمعات در بازارها زمینه گسترش ویروس کرونا را فراهم کند.

رییس ستاد پدافند زیستی بابل اظهار داشت : در این مقطع همه دلسوزان شهرستان بابل باید به میدان بیایند و با تمام ظرفیت افکار عمومی را راضی کنند که خانه نشینی بهترین ابزار شکست این ویروس می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 فروردين 1399
مازندرون ره بالا بالا دارمه بلبل نخون ..

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.